The Trotsky
Boarding school boy Leon Bronstein is the Canadian reincarnation of Leon Trotsky. The fact that he grew up in a Jewish family, just like the Russian revolutionary, is only the first sign. In his room full of Communist paraphernalia, he maintains a list of his parallels with Trotsky. Bronstein also wants to fight in solidarity against oppression. His organised rebellion in the clothing factory of the ‘landowner’, in other words his father, leads to his banishment to a state school. There the disappointed Leon does not find any activist pupils, but tame sheep who willingly undergo the bizarre regime of the school board.