soy mi madre
Indirectly inspired by Jean Genet's The Maids, Soy mi madre uses the telenovela format to explore the intricate power dynamic that exists between unequals. Shot in México City on 16mm film with lavish production design by Salvador Parra (Volver, Before Night Falls), Soy mi madre is a study in the aesthetics and politics of melodrama and 'its disruptive potential to address, within a highly predicated framework, some of the pains and dilemmas of the private sphere.' (Phil Collins)