Slovenian Girl
The eighth feature by the Slovenian director Damjan Kozole (well known for Spare Parts, 2003) is set in Ljubljana in 2008, when Slovenia was chair of the European Union for six months. Against that background, we follow the 23-year-old student Alexandra, who works as a call girl using the name Slovenka and mainly focuses on foreign guests who don't stay in the city for long. Things go wrong when a customer has a heart attack after taking too much Viagra; he turns out to be a member of the European Parliament. The police go looking for the girl, who is determined to keep her double life a secret. Powerful leading role by theatre actress Nina Ivanisin as the cool, calculating anti-heroine.