Reincarnate
Reincarnate starts with a text: 'Thailand has since August 2009 banned the screening of sexual acts and genitals in films and anything that damages the interests of the country or causes disharmony in the people'. Thunska Pansittivorakul's first film, This Area Is Under Quarantine (2009), which was only screened at this festival last year, was the first victim. Images of a violent conflict between the government and Muslim demonstrators did not get past the censor. How can any film maker still show what is happening in his country? In view of the fact that anything can fall under this law, in Reincarnate he shows for the first time flowing sperm. In his previous films, homosexual love was always prominently, but not explicitly present. Alongside separate sketches of the relationship between pupil and teacher, the film is made up of several cryptic scenes that comment on the oppressive political situation, in which all parties only defend their own interests.