Possessed
The debutant Lee was previously assistant director to Bong Joon-Ho on his film Memories of Murder (2003) and shares with his teacher not only a sharp eye for ordinary Koreans and their everyday problems with the authorities but also his narrative flair. Possessed is an effective horror story, but as the original Korean title, 'The Hell of the Unbelievers', indicates, there is a special social context. Evangelical Christianity, Catholicism, shamanism and of course modern atheism exist side by side in the film, and this means that everyone reacts in different ways to inexplicable events.