Oxhide II
Just as in her previous film, Oxhide, the Chinese director films herself and her parents in their rather claustrophobic apartment with documentary realism. She uses nine fixed camera positions, with which she turns clockwise around the kitchen table (so that the last shot has exactly the same perspective as the first). The shots, from 5 to 20 minutes long, were made from close by, so that the three family members largely remain off-screen. The resulting rigorously minimalist story passes in real time: Oxhide II is as long as it takes to clear a worktable, to prepare Chinese dumplings on it and to eat them. While the meal is being prepared, the three talk occasionally about the problems surrounding their bag shop, with the wife and daughter having a serious word with the father. However, as long as they talk about making dumplings, the family is united.