The Spell gives us, in the form of a long tracking shot, a fascinating insight into what happens behind the doors of a block of tenements near the station in a small Indian town inhabited by people of differing backgrounds but all on the seamy side of life. Very briefly, we share their very personal lives. The camera takes us to the kitchens, the living rooms and even the toilets and the bedrooms of the inhabitants.