Flooding in the Time of Drought
A film with an unusual length and an unusual form. It's twice as long as a normal feature and made in two parts. It's not a documentary, but has many elements of one. The film follows eight couples of immigrants in today's Singapore. In this way, a lot is made clear about the political and social situation of Singapore, of which the flourishing economy is largely dependent on guest workers. Instead of interviewing the immigrants, the film maker has them play scenes from their own lives. A fiction film, but much more realistic than usual.
Another fictional element in the film is the introduction of a water crisis in Singapore. It's the immigrants who have most problems with this. For a large part, the film is set in the small dwellings where the various immigrant couples live. And also in other regards, the film maker works down to the square centimetre.