Dreams from the Woods
An enchanting shadow puppet play full of true love and deep hurt. One day, the Girl leaves her friend the Big Bird to head out into the wide world. Lured by the seductive melodies of Death's flute, she gets lost in the deep forest. The versatile animator and video clip maker Johannes Nyholm shows that he is capable of more refined work after his two successful films about the raunchy clay doll Puppetboy.