A Walk Worthwhile
Registration by Milos Forman of the exuberant version that he made with his son Petr in 2007 of the legendary Czech 'jazz opera' A Walk Worthwhile from 1965. Forman's other son Matej designed the sets in the style of the 1960s.
A Walk Worthwhile is a farcical allegory about the values of capitalism in 1965. The young couple Uli and Vanilla decide to get divorced. Soon after, they hear that their child is to inherit one million pounds from Vanilla's aunt from Liverpool. But: they don't have a child and above all the aunt is not dead at all.