Un peintre sous surveillance
After a break of 20 years, the film maker makes another portrait of the painter Arié Mandelbaum. Together with his new film, that is premiered here, the older part is also being screened: Portrait of the Painter in His Studio. Here too, the film maker is not primarily interested in a portrait of the painter. He is more interested in the person and the friend. He could just as well have been a baker. But he still makes an attempt to touch on the ineffable. Even though painting would be pointless if you could describe it. The film maker and the painter share a Jewish background. But you don't always have to talk about that. It's a double portrait. Of a painter and a film maker.