Tokyo OnlyPic
Imaginative and stunning parody on the media insanity surrounding the Olympic Games. This project used all the variations and techniques which animation art has on offer. For all this variation, Mashima asked a dozen other animators, among them three from outside Japan, to make contributions.
The structure of the film is that of a news show and the news flashes and reports have been made by various artists: Takanobu Mizuno, Bill Plympton, Keiko Sootome, Toru Hosokawa, Takashi Taniguchi, Richard Fenwick, Tetsuro Kodama, AC-bu, Ignacio Ferreras, Yutaro Sawada and Hiroyuki Nakao. The makers do not restrict themselves to existing sports or existing beings - sometimes it looks as if they come from another planet.