The Wet Season is an experimental ethnography recorded in the jungle village of Bendekondre, Suriname at the start of 2007. Composed of community-generated performances, re-enactments and extemporaneous recordings, this film functions doubly as an examination of a rapidly changing culture in the present and as a historical document for the future. Whether the resultant record is directed towards its subjects, its temporary residents (film makers), or its Western viewers is a question proposed via the combination of long takes, materialist approaches, selective subtitling, and a focus on various forms of cultural labour. (BR)