The National Parks Project: Gros Morne
On paper it looks like a project that could be made by David Attenborough (no offence). Canada is sending a select company of renowned film makers and musicians to all national parks in the country to make a short film together. The aim is to increase the consciousness of Canadians about the incalculable value of the country's natural beauty. A noble aim, but also pretty boring. Until it turns out that the first film has been made by Ryan J. Noth in cooperation with cameraman Peter Mettler. They managed to portray the mystical landscape of the Gros Morne Park in an inimitable way. The improvised soundtrack by Andrew Whiteman (of the band Apostle of Hustle) and Dale Morningstar sets the right tone.