The Menacing Eye
Somewhere in a funfair, a man enters a small caravan wielding a knife. In the next scene, a man is practising throwing knives at a woman from a rocking horse. This short is no more than a student’s exercise or joke, but it reveals an important motif of Skolimowski’s work: a man demonstrating his maleness at the expense of a woman. (EMK)