The Garden
In the vast inland wasteland surrounding Los Angeles, at a point where the accelerating expanse of suburban sprawl meets the Mojave Desert, The Garden observes the inner life of a young man as he labours anonymously in tract housing developments. With slow and sensuous precision, the evolution of the landscape is played out upon the face of this young worker - a face arrested by loneliness and apprehension. In the mundane and in fleeting glimpses of radiant beauty, we witness this man and the world he creates bind together, each half-formed and resting upon the Earth. (RP)