The Baby Formula
Alison Reid's low-budget mockumentary-comedy is a sequel to her short film Succubus. Here, a lesbian couple (played by Megan Fahlenbock and Angela Vint, just as in The Baby Formula) tries to get pregnant. However, in this film Reid takes a look into the future and has both partners become pregnant - and even from each other.
Anticipating medical science that has already succeeded in mutating the stem cells of female mice into sperm, Athena and Lillith have made each other pregnant. The director chose a light tone and allows the pregnant actresses to portray all the discomforts and mood swings of pregnancy to the full. Occasionally this puts pressure on their relationship. To heighten the tension even more, Reid then adds a contingent of colourful and exuberant stereotype supporting roles. These include a villainous brother, a very Christian mother and a gay couple who together give The Baby Formula a hilarious and socially relevant contrast and a humorous twist.
The real pregnancy of both actresses meant there was no time for a lengthy preproduction and shooting started while the script was still being written. Whether the audience supports the morality of the story that emerged, The Baby Formula ends with two babies who will leave few unmoved. (EH)