Signers Koffer - Unterwegs mit Roman Signer
Signer’s Suitcase is a kind of road movie that takes us right across Europe - from the Swiss Alps to eastern Poland, from Stromboli to Iceland, always following the magically charged 'groove' of the landscape. A wide-ranging attempt to find the ideal travelling speed. Roman Signer uses his very personal bag of tricks to mark the stations along the way: strikingly simple operations brimming with subtle humour. But the film is also a journey through mental states. A tightrope walk between whimsy and melancholy. Danger - both physical and psychological - becomes a stimulus to the senses. Sudden plunges, abrupt mood changes shape the rhythm and atmosphere of this cinematic journey. (CW)