Reformed Lid After Lid in Tune
McClure creates hypnotic, immersive film experiences from a minimal quantity of audio-visual information. The projector becomes, through certain adornments, the primary agent serving the brain. His multi-projector performances open up a heavy world of hallucinatory retinal pyrotechnics. He employs multiple bastardised 16mm projectors, screwed about with, the motors modified, brass grids retro-fitted askance between lens and gate. These personalised instruments are used to transform loops of (often pure black-and-white) frames into an immersive perceptual phenomenon.
Strobing, abstract forms, pulsing on screen, slowly transform as additional, overlapping projectors create strange halos, odd 3D expansions and contractions. As more projectors are added, an intense sensory overload in light, noise and colour occurs.