Origin of the Species
Far from everything and everyone, a man lives alone in the wilderness. His obsession with Darwin and his way of life come together in this existentialist portrait. Both the choice of the subject and the sharp camera work as well as the excellent composition bear the signature of the one-time Tiger Short winner Ben Rivers. The modest Origin of the Species is again a great work.