In earlier works like Elements and Luukkaakkangas, we saw how Kowalski stole his shots from security cameras, back then purely for aesthetic aims. This time he has dared to make a beautiful cinematographic essay with images from security cameras that exposes the nerve of the modern optical era, in which the reality is that we are watched everywhere.
Optical Vacuum is a detached visual analysis with the intimate audio diary of the artist Stephen Mathewson as soundtrack.