Oil Blue
In Oil Blue, Elli Rintala shows the sea - not in the purest form, but in a tranquil harmony with the technology that surrounds, sails on and pollutes it. It is not people but the sea that brings giant oil tankers to the harbours and dictates the immense scale of the industry. This grandeur is portrayed magnificently.