Je veux voir
Joana Hadjithomas and Khalil Joreige previously made A Perfect Day (2005). I Want to See is, just like Our Beloved Month of August, a film within a film. It looks as if Deneuve has agreed to take part in the film and the makers basically don't yet know what they're going to do. In the meantime, the directors play a subtle game with the viewer. An official bans them from filming beside a destroyed building, the crew jumps into view when Mroue drives the car into a suspected minefield, we sometimes see the world from the car and sometimes we look into the car. The change in perspective increases the distance between the characters and reality and leaves the viewer with the question: Is there room for art in such a devastated world?