Hardcore Chambermusic
The well-known Swiss ensemble of Koch-Schütz-Studer have been intensely involved in the European music scene for over fifteen years. Their music is forceful and direct: never 'otherworldly', though always sensitive; never 'primitive', though always passionate - music that is challenging and authentic. For one month straight, they played two sets a night in the same place at the same time... 30 days of single-minded concentration on one thing. Equalling the excitement in cinematic form, Hardcore Chambermusic aims to convey the thrill and exhilaration of these 30 live concerts to an audience that was not physically present. Music and film become an entertaining synthesis of two independent expressive means - a musical adventure as cinematic chamber piece. A musical marathon is compressed into one hour of film. Hardcore Chambermusic invites viewers to immerse themselves, to share in the joy and suffering - to experience music in a new way. (CW)