Every Time I See Your Picture I Cry
Winnipeg-based artist Daniel Barrow is best known for enchanting performances in which he manipulates his drawings - grotesque and mannered in a style that evokes children's-book illustrations - with an overhead projector to create animated film-like sequences while narrating the story. His narration both lures us into the perverse, dreamlike stories, and draws attention to its own pretences and artifice. Barrow has developed his own cast of recognizable characters, chief among these an adolescent boy who radiates the anguish, fantasies and touching ambivalence of teenhood as he negotiates between childhood and an adult future.