Erotique
Erotique is the first Skolimowski film with a strong surrealistic feel. A man and a woman meet in a room covered with newspapers, the centrepiece of which is a large, dusty mirror, on which she writes the word ‘Erotique’ in Polish. The woman seems to be simultaneously attracted and repelled by the visitor, who might be an innocuous stranger or a rapist. (EMK)