Bollywood Hero
Encouraged by a girl who approaches him in the street, wide-eyed, begging for a better future, the guilt-plagued Nick undergoes a metamorphosis that bears a slight resemblance to that of Travis Bickle, the protagonist in Taxi Driver. Finally, he cuts his hair short and offers himself as a Christ figure in Hindu-land in order to right a few social wrongs such as arranged marriages, a shortage of medical care and child labour. In doing so, Nick reveals himself to be both a naive and arrogant Westerner who has little understanding of the culture he's trying to elevate. Despite all his good intentions, he is greeted only by incredulity.