Ausflug ins Gebirg
The videos are rife with slapstick and insidious comedy. We are given a clear view of the lunacy of human rituals of self-destruction: when Signer sets off rockets in his own direction and then seeks refuge behind a wooden hoarding. The liberating laughter that follows Signer’s actions is surely an unconscious reaction to the relief of once again having managed to escape disaster by the skin of one’s teeth. (Ernst Grohotolsky, Neue Zeit)