Aspect Ratio (Fisher)
Fisher's works are directly concerned with the machinery of cinema. But he draws reference to art history rather than to his film-making colleagues, citing influences such as Sol LeWitt, Marcel Duchamp, Ad Reinhardt and Susan Sontag. His gallery shows have featured conceptual paintings, but this recent work consists of a series of mirrors cut to the proportions of various formats of film frames, ranging from silent cinema to Ultra Panavision. (Mark Webber)