A short film, Bergmanesque and surrealist in tone, shot in black & white 8mm. A man, a coffin, a cliff. Yet not without humour.
With only three feature films to his name, Carlos Reygadas (1971, Mexico City) has distinguished himself as one of the most authentic, audacious and uncompromising talents in Mexican cinema today. From Japón to the controversial Battle in Heaven and the magical Silent Light, Reygadas creates muted, mysterious allegories that grapple with ideas of alienation, spirituality and sexuality that are central to our times. Also see: Serenghetti (Urban Screens)