A Film Far Beyond a God
Mecca was already a major pilgrim destination before the birth of Islam, as 360 statues, representing various idols, were gathered in the sanctuary of the Kaaba. The most important one was Hubal, one of the main pre-islamic gods. A Film Far Beyond a God traces the origins of the conflicts that continue to afflict us today. It draws up three main motifs: the angst, the travel, and the desert. With this experimental documentary, Waël Noureddine films a knowingly hidden past in order to help us decipher the present.