In 1859, Darwin published The Origin of the Species. Birthdays in 1859 include Walt Disney’s father, Ferris the inventor of the ferris wheel, Sir Arthur Conan Doyle, Billy the Kid and Georges Seurat. 1859 was also the year that solar flares were first observed by R.C. Carrington.
'Built out of a 30-frame clip of a lens flare. LSD is illegal, 1859 is not.' (FW)