Tony Conrad: DreaMinimalist
This is a dream portrait of Tony Conrad, the experimental filmmaker, musician/composer, sound artist, teacher and writer. Violin player Tony Conrad was one of the pioneers of New York minimalism. In this portrait, we discover Tony playing in his studio with costumes and wigs, practicing violin in his home town Buffalo, cooking pickled films, performing at Tonic and The Whitney Biennial in NYC, recalling his first hand puppet performances with his mother, his first meeting with Jack Smith and his involvement with Flaming Creatures.