The Honeymoon Killers
It’s a minor miracle that a film maker with no previous experience could bring all the pieces together, from the performances to the realistically bare set design to a score made up entirely of excerpts from Mahler. The resulting movie is one of the most astonishing independent films ever made. It is uncompromising and brutal. It is stark and unsettling. Filmed in a documentary style in black & white, The Honeymoon Killers looks terrifyingly real.
Kastle originally wanted to call the movie Dear Martha, but the distributor insisted on a more salacious title. He hated the title The Honeymoon Killers, but nevertheless his fans have included Michelangelo Antonioni and François Truffaut. Strangely enough Kastle never made another movie - but not for want of trying.