The Festival in the Cage
This is the first film by Saruyama Norihiro in ten years and it looks as if he has wanted to put all of the time he saved into a single short film. Compact and rapid and with occasionally striking pictures, he tells the whole post-war history of Japan. From the explosion of the atom bomb to our time. With eels from Tokyo Bay in a very special role.