Profit Motive and the Whispering Wind
Profit Motive and the Whispering Wind is an astonishingly elegant and elegiac chronicle of the history of the progressive movement in America that is told through its cemeteries, plaques and monuments, its symbolic and physical landscape. Propelling us on this journey is a wind of change that summons and gathers the images that lend a voice to those who have disappeared from cultural memory. Gianvito has crafted a beautiful landscape film that pays homage to those who fought for their beliefs, one whose underlying force and tensions are compelled by the perfidious acts committed by the current government of the United States. (Andréa Picard)