Margot at the Wedding
Baumbach's fourth film is an intimate relationship drama with wonderful, intellectual humour. It follows his semi-autobiographical feature The Squid and the Whale (2005) that successfully premièred at the Sundance Film Festival where it also immediately won a prize, with many to follow.
According to Baumbach, the style of his film is influenced by Eric Rohmer, the French master of the character-driven relationship drama, but one can certainly find elements of the humour of Woody Allen. This is a small pearl of the American independent cinema with fantastic performances. (LC)