This film emerged from a special collaboration between seven young directors from Singapore. The idiosyncratic Sun Koh took the initiative and she fixed the basic rules, but after that the other film makers all made an equal contribution. They decided on their own part, but also had to work as volunteers on shooting the other parts.
It did not turn into an omnibus of shorts films, but something with more cohesion and maybe also more differences. Sun Koh returned to the principle of the cadavre exquis, an artistic parlour game that was introduced to literature by the surrealists, the participants augmenting each other without knowing the contributions of their predecessors. One of the rules of the game in this case was that the actor Sunny Pang was to play the lead in all the parts. That was a good idea, because his melancholy gaze and his characteristic long hair bind the parts together.
It turned into a film with different styles of course, yet also with an inner coherence, that may result from the pleasure that the makers obviously had in their own experiment. It is also a film in which contemporary Singapore plays a supporting role in an unprecedented and warm-blooded way. The seven Singaporeans take a light-hearted look at Singapore and also apply that self-mockery to their own film. (GjZ)