Le voyage du ballon rouge
The film follows a huge fairytale balloon but also the life of the theatre maker Suzanne, her little son Simon and his new babysitter Song Fang. Suzanne is played by the famous Juliette Binoche, who provides a convincing and humorous performance as a hectic, chaotic, occasionally hysterical, but above all warm woman. Despite the fairytale balloon, the atmosphere is very realistic and modelled on present-day Paris life. Hou created a kind of familiar family on the set. For instance Simon is played by the eight-year-old son of his French press agent and in the film he receives piano lessons from his real piano teacher. This familiarity is translated in the film an almost documentary picture of everyday life. This is especially unusual because the director worked in a strange country in a language that was also strange to him. (GjZ)