The do-it-yourself film lab Atelier MTK in Grenoble, France is the cradle of the performance group Metamkine, but also for instance of Lafoxe. Etienne Caire and Gaëlle Rouard are the driving forces behind the lab and have developed a 16mm performance with its very own signature. The basic material for Lafoxe came from old Hollywood films. After extensive processing in the lab, these bits and pieces are put on the silver screen again using several film projectors at once. The result is a dynamic form of widescreen, which they have dubbed hyperscope. The sound is a live mix of the original optical soundtracks.