Hidden Faces
The structure of the film is complex and intriguing. The story begins in a German cinema where a Turkish documentary Honor Killings - A Violation of Human Rights is showing. The audience distainfully watches the confessions of the young woman Zurhe. She loved a local shepherd in her village and had a child by him before he abandoned her. To restore the family’s honour, Zurhe’s uncle, Ali, forces her 17-year-old brother Ismail to strangle the baby in front of her eyes. Her father kills himself instead of killing his daughter. When an enlightened uncle from Germany comes to take her with him, he too is killed by the family males. The bloodshed is blamed on the underaged Ismail, who is only given a five-year sentence. All these facts are revealed in flashbacks and the documentary film director plays the dangerous game of wanting to find Zhurhe, who is now living under a different identity. Her uncle Ali sees the documentary and is determined to finish the job he began several years earlier. (LC)