En la ciudad de Sylvia
With minimal visual means, without any spun-out plot, the director creates the maximum amount of potency. He harks back to the most traditional examples of image creation, such as the point-of-view shot, and uses them in such a tenacious, versatile and concentrated way that the film is restored to its original force. Reminding us of film makers and painters such as Murnau, Ozu, Tati, Godard and Manet, he builds a homage to the pure image, woman and the city. Where she disappears, the surroundings emerge, sensual, charged. The complex visual choreography that Guerín applies turns In the City of Sylvia into a trial of strength with the viewer, who has to go along with this atmospheric maze.