El otro
Juan Desouza (Julio Chavez), an nondescript businessman, is on his umpteenth routine business trip when he discovers that the man sitting beside him is dead. Desouza, who takes care of his sick father and is about to become a father himself, grasps the opportunity to experience complete freedom of choice one more time. He adopts the identity of the dead man and disappears into nothing, only to start a new profession and a new life. He almost becomes reckless as he rediscovers his senses, his love for a woman, his relationship with the new surroundings. Ariel Rotter does not however just allow his protagonists to disappear seamlessly into a new personality he chose himself. With sober existential realism, he sketches how the businessman learns to take another look at what oppresses him. Slowly but surely, his flight and metamorphosis turn out not to be a way forward but a way back. By stepping out of himself, Desouza gets precisely the chance to re-evaluate the man he had been all along without thinking. The journey outside becomes a journey within.