Cordero de Dios
In the very unstable situation in 1978, Teresa was about to graduate as a doctor and was living with her husband Paco and their six-year-old daughter. They had links with opposition groups and were kidnapped by the paramilitary police at a certain point. Grandfather Arturo had to look after little Guillermina and tried to get his daughter and son-in-law free through his good contacts in the army.
In a beautiful mirror construction, Lamb of God looks at a subject very personal to its maker. Her father, the film maker Jorge Cedrón, died in the 1970s in circumstances that have never been clarified, and she grew up in France with her mother. (GT)