Continental, un film sans fusil
The puzzling disappearance of a man who wakes up on a quiet road in an empty bus and walks into the woods doesn't lead to a major search, but primarily forms the starting point for a tranquil, tragicomic study of human loneliness in which the lives of those left behind - his wife and three other independent characters - briefly touch or mirror each other.
In his feature debut - as is suggested by the subtitle of his film - Stéphane Lafleur doesn't really choose for action. At least not for visible action, because the protagonists all undergo a minor rite of passage, one by one. A young insurance agent who tries to sell life insurance from a hotel without much success, a hotel receptionist wanting to find the right man and a former gambling addict trying to make up with his old lover - in anonymous Canadian surroundings all of them are looking for company and cheer, but their attempts to find it largely seem in vain.