Hutton knows the sea. His experiences as a former merchant seaman have informed his film making practice, known for its rigour and epic beauty. At Sea begins in South Korea with diminutive workers shipbuilding. The colossal vessel is revealed in De Chirico-worthy proportions, its magnitude surreal to the human eye. Off to sea, the splendour and intensity of the water - set against the vibrant colours of the containers - causes us to see the world anew. The film concludes in Bangladesh amidst ship breakers as enthralled by Hutton’s camera as we are by his images. (Andrea Picard)