3Radicals: Paul Sharits
The exhibition 3Radicals combines the most recent graphic work by Artist in Focus Cameron Jamie with an significant overview of the three-dimensional work by the Film Maker in Focus Robert Breer (kinetic sculptures, objects, film materials). The third central figure is Paul Sharits, deceased in 1993. For the first time a substantial selection of his film installations and mixed media work is presented in The Netherlands. Together they illustrate how idiosyncratic pioneers of the experimental film are gaining new relevance for a younger generation of audio-visual iconoclasts.