Yoyogi Park
A video travelogue of a brief visit to Japan during the Korean-Japanese Friendship Year in 2005. Yoyogi Park houses large groups of black crows. Using audio fragments from the Nobel lecture from 1994 by the writer Kenzaburo Oe (‘Japan: the ambiguous and myself’) the Korean-born artist questions her vulnerable relationship to contemporary Japan. The sun breaks through and turns the confusion of branches into a hypnotic play of lines.