Yellow Movie 2/26/73
In seeking to dismantle the boundaries of film culture during 1972-74 Tony Conrad turned to extended duration as a conceptual armature. The Yellow Movies were a solution to the problem of how to produce films that could run for a lifetime. Only by assaulting the arena of industrial film-material manufacturing could a movie experience be generated that would change almost imperceptibly slowly: a movie that would be very slightly, yet measurably sensitive to light. The emulsion that served this purpose was cheap house paint. In another radical approach to film and duration/preservation, Tony Conrad also presents a series of Pickled Films, the result of a performance that involves methodically mixing raw film stock, vinegar, vegetables and spices.