What the Water Said, no. 4
Strips of previously unexposed film went into the ocean and these fragments are what returned. In this latest installment of a nine year project attempting to document the underwater world off the coast of South Carolina both the sounds and images are the result of the oceanic inscriptions written directly into the emulsion of the film as it was buffeted by the salt water, sand and rocks; as it was chewed and eaten by the crabs, fish and underwater creatures. (David Gatten )